PANDEMİ SÜRECİ’NDE SOSYAL MEDYA VE TANITIM FİLMLERİ 1. BÖLÜM
PANDEMİ SÜRECİNDE SOSYAL MEDYA VE TANITIM
FİLMLERİ 1. BÖLÜM
Krizi Fırsata Çevirmek.
Covid-19 pandemisi, gerek
ülkemizde, gerekse dünyada ekonomik
sistemin yapısal dönüşümünde büyük bir katalizör görevi üstlendi. Dijitalleşen
dünyada, yapay zeka, robotik, arttırılmış gerçeklik, 3D gözlükler, yeni sosyal
medya mecraları derken, pandemiyle
birlikte internetin rolü de merkez bir konuma oturdu. Dijital pazarlamanın uzun
süredir devam eden yükselişi, belki de tüm planların 10 sene önceye çekilmesini
sağladı. Evden çalışma, çok hızlı bir şekilde başat konuma gelirken, klasik
pazarlama yöntemleri neredeyse işlemez hale geldi. Arz ve talebin kesiştiği ana
merkez (belki de merkezsizlik) artık internetin kendisi oldu. Müşteri bulmak, ürünleri
pazarlayabilmek ve yeni pazarlara açılmanın yegane aracı internet ve sosyal
medya oldu. Bu bağlamda, yeni koşullara ayak uydurabilen firmalara hızla
büyürken, buna ayak uydurmayan firmalar ne yazık ki eski konumlarını çok hızlı
kaybederek yerlerini yeni aktörlere bırakacaklar.
Tanıtım Filmi
Olmadan, Dijital Dünya’da Geride Kalınacak.
İnternetin ve sosyal
medyanın kalbinde ise görüntü, özellikle de video var. Bir markanın kendi
ürünlerini tanıtabileceği, marka değerini güçlendireceği tüm sosyal medya
mecraları artık merkezlerine videoyu koydular. Bir ürünün en hızlı şekilde
müşteriye sunulması, kaliteli tanıtım videolarından geçmektedir. Gerek,
videonun içeriğinin kalitesi, gerekse görüntü ve kurgu kalitesi, markanın da
değerinin ölçüsü haline gelmektedir. Bu işi profesyonellerin eline bırakarak
sürecin parçası haline gelmek, yanlış atılabilecek tüm adımların önüne
geçilecektir. Çünkü internet, kendi
olanaklarını yarattığı gibi, bazı handikapları da beraberinde getirmektedir.
Doğru adımlar her zaman planlanarak yapılmalı ve sosyal medya mecralarının
yapılarına uygun bir iletişim stratejisi izlenmelidir.
Strateji Ama Nasıl ?
Bir stratejinin parçası
olarak internetin, sosyal medyanın ve dijital
pazarlamanın kullanılması ve planlanması atılacak adımların tutarlı olmasını sağlar.
Hazırlanacak bir videonun, nerede, ne zaman hangi slogan ve söylem ile
sunulacağı, bir stratejinin parçası olmalıdır. Tek bir tanıtım videosu yerine, tanıtım filmi paketleri
hazırlamak ya da prodüksiyon firmasıyla uzun vadede çözüm ortaklığı kurulmalıdır. Stratejinin
odağında müşterinin aklında eksik nokta bırakmamak olmalıdır. Yani klasik
pazarlamada sunulan enformasyon, müşteriye görsel olarak nasıl aktarılabilir ?
işte bu noktada temel bir sorun ortaya çıkıyor.
Her geçen gün internette görsellerin alımlanma süresi düşmektedir. Yani
bundan 10 sene önce 4-5 dakikallık bir görsel kolaylıkla sonuna kadar tüketilirken,
günümüzde bu süre saniyelere düşmüştür. İşte burada ilgi çekicilik ile birlikte
mesajın kısa ve öz olması gerekmektedir. Ancak, bu kez de yeteri kadar bilgiyi
verememek, müşteri güvenini oluşturamamak bir sorun haline gelebilir. Bu
bağlamda, bunun dengesini oturtturmak strateji ile mümkün olabilmektedir.
Yazının devamı gelecek... 2. Bölüm
Yorumlar
Yorum Gönder