PANDEMİ SÜRECİ’NDE SOSYAL MEDYA VE TANITIM FİLMLERİ 1. BÖLÜM


PANDEMİ SÜRECİNDE SOSYAL MEDYA VE TANITIM FİLMLERİ  1. BÖLÜM

Krizi Fırsata Çevirmek.

Covid-19 pandemisi, gerek ülkemizde, gerekse dünyada  ekonomik sistemin yapısal dönüşümünde büyük bir katalizör görevi üstlendi. Dijitalleşen dünyada, yapay zeka, robotik, arttırılmış gerçeklik, 3D gözlükler, yeni sosyal medya mecraları  derken, pandemiyle birlikte internetin rolü de merkez bir konuma oturdu. Dijital pazarlamanın uzun süredir devam eden yükselişi, belki de tüm planların 10 sene önceye çekilmesini sağladı. Evden çalışma, çok hızlı bir şekilde başat konuma gelirken, klasik pazarlama yöntemleri neredeyse işlemez hale geldi. Arz ve talebin kesiştiği ana merkez (belki de merkezsizlik) artık internetin kendisi oldu. Müşteri bulmak, ürünleri pazarlayabilmek ve yeni pazarlara açılmanın yegane aracı internet ve sosyal medya oldu. Bu bağlamda, yeni koşullara ayak uydurabilen firmalara hızla büyürken, buna ayak uydurmayan firmalar ne yazık ki eski konumlarını çok hızlı kaybederek yerlerini yeni aktörlere bırakacaklar.


Tanıtım Filmi  Olmadan, Dijital Dünya’da Geride Kalınacak.

İnternetin ve sosyal medyanın kalbinde ise görüntü, özellikle de video var. Bir markanın kendi ürünlerini tanıtabileceği, marka değerini güçlendireceği tüm sosyal medya mecraları artık merkezlerine videoyu koydular. Bir ürünün en hızlı şekilde müşteriye sunulması, kaliteli tanıtım videolarından geçmektedir. Gerek, videonun içeriğinin kalitesi, gerekse görüntü ve kurgu kalitesi, markanın da değerinin ölçüsü haline gelmektedir. Bu işi profesyonellerin eline bırakarak sürecin parçası haline gelmek, yanlış atılabilecek tüm adımların önüne geçilecektir. Çünkü  internet, kendi olanaklarını yarattığı gibi, bazı handikapları da beraberinde getirmektedir. Doğru adımlar her zaman planlanarak yapılmalı ve sosyal medya mecralarının yapılarına uygun bir iletişim stratejisi izlenmelidir.


Strateji Ama Nasıl ?

Bir stratejinin parçası olarak internetin, sosyal medyanın ve dijital  pazarlamanın kullanılması ve planlanması   atılacak adımların tutarlı olmasını sağlar. Hazırlanacak bir videonun, nerede, ne zaman hangi slogan ve söylem ile sunulacağı, bir stratejinin parçası olmalıdır. Tek bir tanıtım  videosu yerine, tanıtım filmi paketleri hazırlamak ya da prodüksiyon firmasıyla uzun vadede  çözüm ortaklığı kurulmalıdır. Stratejinin odağında müşterinin aklında eksik nokta bırakmamak olmalıdır. Yani klasik pazarlamada sunulan enformasyon, müşteriye görsel olarak nasıl aktarılabilir ? işte bu noktada temel bir sorun ortaya çıkıyor.  Her geçen gün internette görsellerin alımlanma süresi düşmektedir. Yani bundan 10 sene önce 4-5 dakikallık bir görsel kolaylıkla sonuna kadar tüketilirken, günümüzde bu süre saniyelere düşmüştür. İşte burada ilgi çekicilik ile birlikte mesajın kısa ve öz olması gerekmektedir. Ancak, bu kez de yeteri kadar bilgiyi verememek, müşteri güvenini oluşturamamak bir sorun haline gelebilir. Bu bağlamda, bunun dengesini oturtturmak strateji ile mümkün olabilmektedir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da kişi ve gruplara özel fotoğraf dersleri

Pisi Film Ayaş'taydı.